tirsdag 12. oktober 2010

Ugler

Hei : )
Nå har Pejo ( Per Johan ) bedt meg om å skrive litt om ugler, så jeg må spørre meg selv, hvorfor valgte jeg det bildet... ( Uglebildet i første innlegg )
Jaja, gjort er gjort, her er litt om Ugler:

Det finnes mange forskjellige ugler, hele 220 arter! Men kun 10 ugler hekker her i Norge:
  • Spurvugle
  • Perleugle
  • Jordugle
  • Hornugle
  • Haukugle
  • Kattugle
  • Lappugle
  • Slagugle
  • Snøugle
  • Hubro
                                                                Kattugla er den vanligste:
                                          
De fleste uglene er nattdyr. De er de eneste blant alle fuglearter som jakter om natten. Ugler jakter hovedsakelig på små pattedyr, insekter, og andre fugler (Æsj!), men noen arter har spesialisert seg på å jakte på fisk.

- Bildet er tatt fra Google
- Takk for alle hyggelige kommentarer !
- Ida :  ]

2 kommentarer:

  1. Flott Ida!
    Er det en ugle som kunne ha blitt favorit fuglen din som du kunne fortalt oss mye om!
    Går du inn på bloggen min finner du ut hvoedan du legger ut video fra youtube. Eva har lagt ut en kommentar om hvordan man gjør det. Kan også google hvordan man gjør det!

    SvarSlett
  2. Kor mang ugla finnes det i Norge ?

    Kommenter tebake<3333 ?

    - Hedda : )

    SvarSlett