tirsdag 12. oktober 2010

Hedvig

Hei igjen!
Nå har Per Johan mast litt til og bedt meg om å skrive mere om ugler, altså min ''yndlings ugle''.
Og hvis jeg må velge mellom 220 arter tror jeg jeg holder meg til gamle Hedvig fra Harry Potter.
Hedvig er nok ei snøugle. Så min ''yndling ugle'' er nok Snøugla!
Her ser du ugla sammen med Harry : ]


Snøugla er en av de største ugleartene. Det er ikke enkelt å skille hannen fra hunnen, men hannen har en helt hvit fjærdrakt, eller hvit med enkelte svarte flekker. Hunnens fjærdrakt er hvit med mørkebrune flekker.
Så det er vel flekkene som gjør forskjellen.

- Bildet er tatt fra Google
- Ida : ]

5 kommentarer:

  1. Hei!
    Hedvig har en spesiell kraft? Hva er forskjellen på henne og Tullerusk? Hva er Hedvig sitt forhold til Sirius Svaart! Er det andre spennende dyr i Harry Potter bøkene?
    Pejo

    SvarSlett
  2. Heii !
    Kjempebra blogg Ida <33333 ;**
    Bra du skriv om Hedvig da : ))

    - Hedda <33333333333

    SvarSlett
  3. hei <3
    superbra blogg ida <3<3<3 :-¤¤¤

    - Sara Helene <3<3<3

    SvarSlett