mandag 18. oktober 2010

Spørsmål og svar til Pejo

Hei igjen.
Pejo har stillt et par spørsmål som jeg tenkte jeg skulle svare på nå.
Han lurte nemlig på: Hedvig har en spesiell kraft? Hva er forskjellen på henne og Tullerusk? Hva er Hedvig sitt forhold til Sirius Svaart! Er det andre spennende dyr i Harry Potter bøkene?

Så...

Spm.1 - Hedvig har en spesiell kraft?
Nei, han er en ugle - han gjør ting ugler gjør, flyr og sånt.

Spm.2. - Hva er forskjellen på henne og Tullerusk?
Tullerusk er veldig liten og urolig, mens Hedvig er den mer rolige, avslappede typen, og dessuten mye større!

Spm.3. - Hva er Hedvig sitt forhold til Sirius Svaart!
Såpass fan er jeg ikke!

Spm.4. - Er det andre spennende dyr i Harry Potter bøkene?
Ja, det er det. Det er ei Fantasy bok! Drager, trehodede hunder, Basilisk ( Stor slange ) og mange flere!



- Bildet er tatt fra Google

- Ida

2 kommentarer:

  1. Flott Ida!
    Fint å se at du er i gang igjen!
    Her er det 20 grader og sol!
    Hvordan er det i Namsos!
    Hva med noen flotte bilder av den første snøen!!!
    Pejo

    SvarSlett
  2. Hei!
    Der fikk jeg jammen meg litt mer kunnskap om Harry Potter og hans verden. Du har helt rett, det er fantasi-sjangeren;-)
    Selv om naturen av og til kan spille oss et puss og gi oss f.eks. tohodete kalver eller andre dyrebarn.
    PS. Husk at du må fortelle hvor du henter bilder fra (kilde) - og pass på at det er lov å låne dem;-)

    SvarSlett