tirsdag 9. november 2010

Uteskole forrige fredag!

Heisann
Tenkte jeg skulle skrive litt om hva vi gjorde på fredag forrige uke, altså på uteskolen.
Først gikk vi til kirka for å... Hva gjorde vi egentlig?
Registrerte døde folk? Står det ikke ''Hvil i fred'' ?
Jeg tror ikke det betyr at man skal gå rundt å sette et strek for hver kvinne/mann som er født før/etter osv. på et ark!
Jaja, til saken. Jeg tok med mobilen for å ta noen bilder:
            

Kirka vi var på... Eller Kirka på kirkegården vi var på : P

               En veldig gammel gravsten, ikke ta det ille opp, mann, kvinne, mann, kanskje det ikke
 var så dumt å registrere likevell!
Kanskje det hadde vært lurt å hjelpet til litt også! Neida...

Per, læreren min, og Pejo som står å ''er'' så viktige! Hmf!
 


           Også måtte jeg bare ta med de nye vennene mine
hjem fra kirkegården da!
Hehe, Mini Anna'er fra livrednings kurset etter kirkegård turen:



Jeg og Sara Helene sminket de litt da, men!
Hadde lite å finne på...

Etter en liten tur med registrering på kirkegården, dro 7.kl tilbake til skolen
for å lære livredning, av alle ting...
Vi fikk hver vår eske med en Mini Anna. Først så vi en video om hvordan det gjøres,
og så var det vår tur... Det gikk jo fint, for å si det slik, om noen for hjertestopp
foran øynene mine, dør de likså fort om jeg prøver enn om jeg ikke gjør det!
Men telefon delen klarte jeg ganske bra derimot!


- Bilder tatt selv!
- ida : )


3 kommentarer:

  1. Hei Ida!!! her er Hedda fra Vestbyen,
    dere skulle hatt førstehjelp før kirketuren hehe!
    det var et kuuuuuuult innlegg!!!!!
    Har blitt tvunget av pejo til å starte men blogg

    SvarSlett
  2. Hei Ida!
    Flott innlegg med humor og kunnskap! Du bruker ordspill og bare hentyder sammenhenger. Flotte bilder, som støtter fortellingen. Bilder og samtaler var kanskje viktigere enn registrering som du sier? Men det ble en flott blogg av det!
    Hvordan går det med oppgavene fra registreringen.

    SvarSlett
  3. Hei Ida!
    Du har mange tanker om mye, og det er kjempefint! Kirkegårder er nok steder de fleste av oss ikke er så ofte, men disse stedene kan være spennende og få oss til å tenke andre tanker enn de vi går rundt med til vanlig. Så er det jo mange tall på kirkegården, og de kan vi lage mange fine matteoppgaver av. Skal bli artig å se hvordan dere løser dem!!
    Hilsen Per S.

    SvarSlett