fredag 19. november 2010

NEI TIL PELS!

Hei

Pejo kom med forslaget om å skrive om ting som er viktige for meg, ting jeg tenker mye på osv... - Så jeg begynte å tenke litt på dyr, aner ikke hvorfor, men jeg gjorde vist det.
Jeg elsker jo dyr. Og synes det er helt forferdelig at vi mennesker dreper dyr og tar pelsen deres, tar den på oss og syns det er helt OK!


- Ikke om du får ta pelsen min!!!


Ja, jeg tenkte bare å dele litt på tankene:

Jeg har en kanin, og det hadde vært utrolig trist om noen hadde drept min lille mille... For å så ta av pelsen/skinnet av henne, vaske det, sy det om og henge henne rundt skuldrene på en eller annen amerikaner...


- Stakkars kanin... : ' (

Tenk at folk dreper uskyldige dyr for å så gå i dem! Hva er så kult med å gå rundt i en kanin? Ja takk - Tror ikke det nei! Jeg mener, tenk om det var ditt kjæledyr noen hadde slaktet for så lage en vest ut av den! Det er jo helt forferdelig!
Hva om dyr hadde gjort det samme mot oss mennesker? Hvem vil vel at en hund skal gå med ditt skinn som en vest, eller en jakke eller noe sånt?! NEI TAKK DU...

Jeg har skrevet ned hva som faktisk er bra med dette:
  • ...
Hva! Det er ikke noe positivt med å gå rundt i en oter, er det? o.O


- Ikke ta pelsen min er du snill...

- Bilder: http://www.google.no/
- Ida

2 kommentarer:

  1. Flott Ida!
    Fortsett å gjør innlegg der du sier hva du mener om aktuelle problemstillinger!!!!
    Kanskje du kan finne ut mer om hvorfor pelsdyrnæringen får så mye kritikk!

    SvarSlett
  2. Bra Ida!
    Blitt det samme hvis noen hadde tatt pelsen til min Nusseli. Det hadde jo vært utrolig trist.
    Enig i ALT du sier!

    Fortsett sånn!

    - Hedda

    SvarSlett